CHA MYUNG Translated by Juliette Jordan
Curator Gina Schroeder
The fascinating fashion designs of Myung Eun Cha are heavily influenced by the fact that her father was an architect and she grew up surrounded by the world of architecture. Born in Korea, Eun Cha’s dream as a child was not to be a fashion designer, but rather to become either an architect or a product developer. Her introduction to the world of fashion was by a friend at age 18; thereafter, she applied to Parsons’ School of Design and moved to New York. She received a BFA in Fashion Design from Parsons, and later, a MA in womenswear fashion from Central St. Martins, London.
Eun Cha derives her main inspiration from her extensive architectural exposure. She loves to manipulate silhouettes, fabrics, and textures, and does so by utilizing layering, asymmetry, volume, and 3D design elements that combine curvilinear and geometric shapes. Much of her aesthetic is characterized by the juxtaposition of contrasting elements, such as masculinity and femininity; organization and deconstruction; gracefulness and awkwardness; oddity and beauty; and fluidity and hardness. She favors a disorganized and deconstructed look that is somehow still balanced with combinations of shapes and lines. Eun Cha describes her unique design philosophy as “modernized deconstructivism” in which she “aims to dislocate the skeleton of the object to distort the basic and standard form.”
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CHA MYUNG
Curatrice : Gina Schroeder
Traduit par Juliette Jordan
Les fascinantes créations de mode d’Eun Cha MYUNG sont fortement influencées par le fait que son père était architecte et qu'elle a grandi dans le monde de l'architecture. Née en Corée, Eun Cha ne rêvait pas de devenir créatrice de mode, mais plutôt de devenir architecte ou développeuse de produits. C'est une amie qui l'a initiée au monde de la mode à l'âge de 18 ans ; elle s'est ensuite inscrite à la Parsons' School of Design et a déménagé à New York. Elle a obtenu une licence en design de mode à Parsons, puis une maîtrise en mode féminine à Central St. Martins, à Londres.
Eun Cha puise sa principale inspiration dans son expérience de l'architecture. Elle aime manipuler les silhouettes, les tissus et les textures, en utilisant la superposition, l'asymétrie, le volume et les éléments de conception en 3D qui combinent des formes curvilignes et géométriques. Une grande partie de son esthétique se caractérise par la juxtaposition d'éléments contrastés, tels que la masculinité et la féminité, l'organisation et la déconstruction, la grâce et la maladresse, la bizarrerie et la beauté, ainsi que la fluidité et la dureté. Elle privilégie un aspect désorganisé et déconstruit qui reste en quelque sorte équilibré grâce à des combinaisons de formes et de lignes. Eun Cha décrit sa philosophie de conception unique comme un "déconstructivisme modernisé“ dans lequel elle ”vise à disloquer le squelette de l'objet pour en déformer la forme de base et standard".
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